Ammo Hadid

Please people, ni FÅR kommentera saker jag skriver. Won't kill U and that is a promise. Det känns nice att få respons och feedback, går alltid att förbättra det perfekta :)

Aja, iochmedatt vi reser till Syrien så tänkte jag dra upp en händelse som gav släkten ett smeknamn till mig. Jo, det var så att senaste gången jag var i Syrien så gymmade jag, (kanske inte konstant, men ett par gånger i veckan räknas ändå) jag gymmade på min kompis' (Syriens starkaste man, *host*anabola*host*) gym. Jag fick alltid hjälp med att hitta dit av Adam, en polare&släkting, som alltid ville hitta på något på kvällen.
Därför brukade vi alltid efter ett gympass dra på ett café - Domino. Min morsa är nära vän med stekaren som äger stället, därför var det just så speciellt att vara på det stället och röka vattenpipa. Thazz right Felix, precis vad vi ska göra.

Den här gången skulle jag och Gabi, min morbror (som ska råtrimma och styla till min bil när jag får en ny :D), dra till caféet. Efter typ en tiominuters-promenad så börjar vi fatta att vi är helt jaevla lost. "Gabi vafan, du har bott här i dina unga dar".
"Whattafakk Roy, jag var sex.. "
Det första jag gör är att fråga två ugly bryydar som gick förbi oss, "Whena hadid?", alltså "stål, vart?"
Hadid betyder också gym på arabiska, just därför repeterar jag frågan tio gånger.
"Esh tqol?" (Vad säger du?) svarar en av dom.
Då börjar jag göra handrörelser som om jag höll på med hantelpress/bicepscurl och fortsätter med bänkpress när de ännu inte förstått vad fan jag menade.
Gabi, som talar flytande arabiska, valde att spela dum för att få mig att skämma ut mig ännu mer.
"Hadid" börjar jag nästan gråta ut medan jag djupt inne tänker " fan vad korkade dessa araber är".
Tack vare att vi hela tiden drog till caféet efter gymmet så lärde jag mig vägen dit från gymmet.
Aja, jag gav upp till slut och sa samma sak som jag säger nu till er:
"Tha schoofkon o nos" - Vi ses senare och en halv till (fråga inte mig, nåt korkat uttryck för att mena mer än bara "vi ses senare" - ännu en sak Gabi lärt mig).
Släkten har alltid retat mig för det, och frågar mig när jag ska ragga på två ugly araber genom att snacka "hadid".
1 thing added to "What I regret in my life"-list.

Roy ~


Kommentarer
Postat av: rebecka

hahahahaha, helt typiskt roy :D

2008-05-13 @ 17:01:51
URL: http://rebeckaheumann.blogg.se
Postat av: Elsa

Awww, livet är hårt!

2008-05-13 @ 18:11:51
URL: http://minipinan.blogg.se
Postat av: nicole

AHAHAHAHAHAHa, kan se framför mig när du kör charader där! *asg*

2008-05-13 @ 20:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0